Hjem > Blog > 2018 Fugleskydning

2018 Fugleskydning

Posted by admin on august 18, 2018

Fugleskydning 11. august 2018

Lørdag morgen kl. 7.00 kunne 2 busser fyldt med svende køre til Tørslev for at hente fuglekongen blikkenslager Per Hjorth. Han stod selvfølgelig klar med en dejlig kølig pilsner og kunne tilbyde en herlig udsigt ud over vandet og den kommende bro. Musikken spillede et par numre, hvorefter formanden takkede fuglekongen og hans dronning Kathe for hans tid som regent, hvorefter der blev udråbt et længe leve. Så gik turen retur til torvet i Frederikssund og optoget gik ad Jernbanegade til Postgården hvor en kølig morgenpilsner stod klar.

Her blev der fortaget emblemeftersyn som indbragte 200,- kr. Efter at musikken havde spillet et par friske numre, takkede Formanden for øllet og der blev udråbt et længe leve. Vi fortsatte ad Jernbanegade, op ad Roskildevej til Sommerlyst, hvor en god formiddagspilsner stod klar. Musikken spillede atter et par gode numre, hvorefter Formanden takkede for øllet og der blev udråbt et længe leve. Turen fortsatte op ad Roskildevej, til Mad & Diverse. Her stod øllet ikke klar og der gik lidt koks i frikadelle og øl-udlevering i forretningen. Det bliver rettet til næste gang.

Herfra gik videre ad Roskildevej til Korshøj. Her havde Spar5 gjort en pilsner klar og efter at formanden havde takket for øllet, kunne vi atter fortsætte det sidste stykke til skydebanen på strandvangen, hvor vi ankom kl. 10.15 Skydningen blev sat i gang kl. 10.25 og fortsatte til kl. 12, hvor der var frokostpause. Kl.13 fortsatte skydningen indtil kl 16.45 hvor brystpladen, efter 465 skud, blev skudt ned af Anlægsgartner Christian Gradischnig for mekaniker Palle Kristiansen, der hermed blev ny fuglekonge.

1 æble.            Elektriker Torben Kelm for maskinsnedker John Carlsen

2. æble           John W Petersen for Energimontør Allan Lisby

3. æble            Blikkenslager Kim Christensen for VVS Mads Henriksen

4. æble            Blikkenslager Rene Andersen for Elektriker Dan Kromann Larsen