Hjem > Blog > 2013 Udflugt Slagelse museum

Posted by admin on marts 10, 2013

Udflugt

Lørdag d. 9. marts 2013

På en kold forårsmorgen, 0°, frisk vind med udsigt til blæsende kuling samledes 42 morgenfriske deltagere til en udflugt til Slagelse museum. 09.33 kørte bussen fra Falkenborgskolen mod Slagelse. Kl. 10.03 gjorde vi holdt ved Munkholmbroen for en kort rygepause. Vi havde fået lov til at sælge øl og vand i bussen, hvilket gjorde at vi kun behøvede nogle korte pauser. Turen gik videre ad motorvejen til Kvanløse – Ugerløse – Stenlille hvor vi holdt ryge-tissepause på en vindblæst rasteplads, Det tog 7 minutter hvorefter vi kørte Slagelse museum hvor vi ankom 11.30. Slagelse museum udstiller genstande med tilknytning til såvel tidligere tiders som vore dages handel, industri og håndværk. Der var mulighed for rundvisning eller at gå på egen hånd og studerer de mange ting fra de mange forskellige håndværk.

Kl. 13.00 var der afgang mod Reersø kro hvor vi skulle spise.  Der var sild, laks, fiskefilet, mørbrad og ost og det smagte aldeles udmærket. Foreningen gav den første genstand og kunne man drikke mere var det for egen regning. Kl.15.40 kørte vi hjemad denne gang over Gørlev, Sæby, Dianalund, St. Merløse, Roskilde, Frederikssund, med en enkelt rygepause ved Gevninge. Ankomst Frederikssund kl 17.45

Det var en god dag med meget godt humør og godt fællesskab.

Comments: